vineri, 7 iunie 2013

Povestea băieţelului sau Cum poti sa-ti pierzi IMAGINEA DE SINE...

Povestea băieţelului
poveste preluata, foarte interesanta




Într-o zi un băieţel s-a dus la şcoală.

Băieţelul era mic,

Iar şcoala era mare.

Dar când băieţelul a văzut

Că intrarea în clasa lui

Se făcea printr-o uşă direct din curte,

A fost foarte fericit,

Iar şcoala nu i s-a mai părut

Atât de mare ca la început.



Într-o dimineaţă

Când băieţelul se afla în clasă,

Profesoara le-a spus copiilor:

„Astăzi o să facem un desen.”

„Grozav”, s-a gândit băieţelul,

căci îi plăcea mult să deseneze.

Ştia să deseneze o mulţime de lucruri:

Lei şi tigri,

Pui şi vaci,

Trenuri şi vapoare ...

Şi şi-a scos cutia cu creioane colorate

Şi a început să deseneze.



Dar profesoara a spus: „Aşteptaţi !

Nu începeţi încă !”

Şi a aşteptat până i s-a părut că toţi copiii sunt pregătiţi.

„Acum o să desenăm flori”,

a zis profesoara.

„Grozav”, s-a gândit băieţelul,

căci îi plăcea să deseneze flori.

Şi a început să deseneze flori frumoase,

Şi le-a colorat în roşu, portocaliu şi albastru.



Dar profesoara le-a spus copiilor:

„Aşteptaţi ! Vă voi arăta eu cum să coloraţi.”

Şi a desenat o floare roşie cu tulpina verde.

„Acum puteţi începe”, a zis profesoara.

Băieţelul s-a uitat la floarea profesoarei,

Apoi s-a uitat la floarea lui.

A lui era mai frumoasă decât a profesoarei,

Dar n-a mai spus nimic.

A întors doar foaia

Şi a desenat o floare ca a profesoarei,

Era roşie cu tulpina verde.



Într-o altă zi,

Când băieţelul intrase în clasă prin

Uşa din curte,

Profesoara le-a spus copiilor:

„Azi o să facem ceva din argilă.”

„Grozav”, a spus băieţelul,

Căci îi plăcea să lucreze cu argilă:

Şerpi şi oameni de zăpadă,

Elefanţi şi camioane, ...

Şi a început să frământe bucata de argilă.

Dar profesoara a zis:

„Staţi ! Nu sunteţi gata să începeţi ...”

Şi a aşteptat până când toţi copiii au fost gata.



„Acum o să facem o farfurie”,

a zis profesoara.

„Grozav”, s-a gândit băieţelul,

căci îi plăcea să facă farfurii.

Şi a început să facă farfurii de toate formele şi mărimile.

Dar profesoara le-a spus copiilor:

„Aşteptaţi, vă arăt eu cum să faceţi !”

şi le-a arătat cum să facă o farfurie adâncă.

„Aşa, acum puteţi începe”, a zis profesoara.



Băieţelul s-a uitat la farfuria profesoarei,

Şi apoi la ale sale.

Îi plăceau mai mult farfuriile lui,

Decât farfuria adâncă făcută de profesoară,

Dar n-a spus un cuvânt. Şi-a transformat farfuriile lui într-o bilă mare de argilă din care a făcut o farfurie adâncă şi mare

Ca şi cea făcută de profesoară .

Şi foarte curând, băieţelul a învăţat să aştepte şi să privească

Şi să facă lucruri ca şi cele făcute de profesoară.

Şi foarte curând

n-a mai făcut nimic de unul singur.



Şi s-a întâmplat într-o zi

Că băieţelul şi familia lui

s-au mutat într-o altă casă,

într-un alt oraş.

Şi băieţelul a trebuit să meargă la altă şcoală.

Şcoala nouă era şi mai mare,

Şi nu avea nici o uşă

Prin care să intre direct din curte în clasa lui.

Trebuia să urce nişte trepte înalte

Şi să meargă de-a lungul unui coridor lung

Până ajungea la clasa lui.



În prima zi de şcoală,

Profesoara le-a spus copiilor:

„Astăzi o să facem un desen”.

„Grozav”, şi-a zis băieţelul,

şi a aşteptat să-i spună profesoara ce să facă.

Dar ea n-a spus nimic.

s-a plimbat doar prin clasă.



Când a ajuns lângă băieţel, i-a spus:

„Tu nu ştii să desenezi ?”

„Ba da”, a zis băieţelul, „ce desen să facem ?”

„Nu ştiu până nu-l faci”, a zis profesoara.

„Cum să-l fac ?”, zise băieţelul.

„Cum vrei tu”, a fost răspunsul ei.

„Dacă toţi aţi face acelaşi desen,

şi l-aţi colora la fel,

cum să ştiu cine l-a făcut ?”

„Nu ştiu”, zise băieţelul

şi a început să deseneze o floare roşie

cu tulpina verde ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu